W zdrowym ciele zdrowy duch

W zdrowym ciele zdrowy duchDzisiaj wiadomo, że aby dobrze się czuć należy dobrze wyglądać i na odwrót. Doskonałym sposobem na poprawę humoru jest zdrowy i pełnowartościowy posiłek. O tym właśnie najczęściej zapominamy. Często dziej się to z braku czasu lub po prostu chęci i samozaparcia. Wiadomo, że na zdrową dietę nie da się przerzucić z dnia na dzień, ale im bardziej będziesz się starał tym szybciej odniesiesz sukces. Jednak ten sukces to nie tylko start w zdrowym odżywianiu – to dopiero pierwszy krok. Następny to stałe wprowadzenie pełnowartościowych posiłków do codziennej diety i utrzymanie się w niej.

Śniadanie najważniejszym posiłkiem

Śniadanie to priorytetowy posiłek wśród wszystkich spożywanych przez cały dzień. Dlaczego tak jest? Ponieważ zaraz po wstaniu z łóżka odczuwamy głód, który spowodowany jest tym, że podczas snu spadła nam glukoza we krwi. Jeśli zapomnimy o tym posiłku to jedyne, czego możemy się spodziewać to ból głowy, senność, a także brak koncentracji i podenerwowanie. Nikt chyba nie chce zaczynać dnia w taki sposób? Jeśli wydaje Ci się, że dzięki temu, że opuścisz zjedzenie śniadania stracisz na wadze to grubo się mylisz. Zapominając o tym posiłku narażasz się na otyłość nawet o 450%! Dlatego tez Twój posiłek numer jeden powinien znaleźć się w żołądku przed godziną 10:30.

Co powinno zawierać śniadanie?

Nasze śniadanie to porcja 30% kalorii, jakie przez cały dzień powinna spożyć osoba dorosła. Jeśli postawimy na nabiał to zaopatrzymy się w witaminy A oraz D, białka, a także wapń. Zaś bardzo ważnego błonnika, białek węglowodanów i witamin z grupy B, znajdziemy dużo w zbożach.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *